miercuri, 25 iunie 2014

GEM DE CIRESE

DUPĂ FOARTE MULȚI ANI ,SUNT ACASĂ SI AM AVUT OCAZIA SĂ CULEG CIREȘE DIN CIREȘUL BUNICULUI..CARE APROPO...SUNT CELE MAI BUNE ...


 AVEM NEVOIE DE ...


3 Kg cireșe
2 kg zahăr
1 lămăie

Pentru început rupem codițele  cireșelor,le spălăm si le scoatem sămburi...eu le-am tăiat cu cuțitul si așa au ieșit si sămburi si  au ajuns  jumătăți.
Punem cireșele într-un castron mai mare si  adăugăm zahărul treptat.
Lăsăm cireșele peste noapte să-si lase zeama.A doua zi le punem la fiert ,eu am avut de la soacra mea un ceaun de fontă în care  aceasta face gemurile ,le lăsăm la foc potrivit si din cănd în cănd amestecăm să nu se lipească si cele de deasupra să ajungă si ele jos.
După circa 1 oră le oprim focul si le lăsăm pentru a doua zi , cănd la foc iute le lăsăm să fiarbă 5- 10 minute ...adăugăm zeama de la lămăie .
Se pune în borcanele sterilizate  în realabil (spălate borcane si capace si băgate la cuptor circa 10 min ,cuptorul a fost   foarte fierbinte ,dar stins).
Punem dulceța în borcane fierbinte ,închidem cu capacul si întoarcem borcanul invers...


SPOR LA TREABĂ..!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu